Utbildningar

Riskutbildning 1

Är en föreläsning om Alkohol och Droger samt olika riskbeteenden i trafiken som hastigheter, biltelefoner osv. En utbildning som är obligatorisk för körkortstagning och håller på 3  timmar. Bokning sker på kontoret eller via telefon.

• Kostnad 750:-
  • Riskettan har vi varje måndag kl16.00.
  • Ring trafikskolan på 016-149010 för bokning

Handledarutbildning

Är en utbildning som man måste genomgå för att få utföra “privat övningskörning” hemma med sin elev,  Kursen är på 3 timmar,  Efter kursen skickar vi in intyget elektroniskt för att bli godkänd HANDLEDARE.

• Kostar 400 :-/per person.
    • Både handledare och elev måste gå.
    • Kursen gäller i 5 år.
    • Vi har kursen onsdagar kl 17.00 samt söndagar kl 9.30.
    • Ring trafikskolan på 016-149010 för anmälan samt vilka veckor vi har kursen.

Riskutbildning 2

Är den vanliga Halkbanan, som vi utbildar på varje vecka, för att få köra halkbanan skall ett godkännande ges av en lärare för att få ut så mycket som möjligt av denna “halkutbildning”. Bokning sker på kontoret eller via telefon

Kostnad 2,200:-