MC / Moped Körkort / Släp

MC

Från 9 maj 2023 kommer vi inte tillhandahålla mc utbildning med motorcyklar från trafikskolan. Har bestämt att sluta med den utbildningen. Har eleven egen mc kan jag hjälpa till med utbildningen.

Ring Magnus Engström på 0705560237 för mer information samt bokning.

Släp

Vi bedriver utbildning både för B96 (utökad behörighet B).

För B96 behövs bara en uppkörning, vi har lektioner för detta samt hyr ut släp till förarprovet, obs det finns inget krav på manuellt växlad bil längre utan om man kör man upp med automat så får man inga begränsningar på körkortet!

Gällande BE så har vi släp för uthyrning vid provtillfälle

Vi har ett släp med totalvikt 1800kg .

Kontakta oss för mer information på 016149010

Moped

Vi bedriver utbildning för AM, dvs körkortet för45 km/h mopeden, man måste införskaffa ett körkortstillstånd, till detta ansöker man på transportstyrelsen.se . Vi hjälper till med syntest, detta tillstånd kommer dessutom till användning för B-körkortet senare.

För ett AM kort måste man gå 8 timmars teorikurs, som utförs vid fyra tillfällen, man måste också genomföra 4 timmars körning på trafikskolan och efter gogkänd utbildning får man göra teoriprovet på trafikverket, tid där bokar man på egen hand

Denna utbildning kostar 4,100:- plus avgifter till Transportstyrelsen för körkortstillstånd och kostnader till Vägverket för teoriprov

Ny kurs startar 2023, håll utkik efter datum här

VI BEDRIVER INTE KLASS 2 utbildning

VI HÅLLER MED MOPED VID ÖVNINGSKÖRNING FÖR AM KORTET, VILL NI ANVÄNDA ER EGEN MOPED KAN VI HÄMTA ER HEMMA VID BOSTADEN VID ÖVNINGSKÖRNING.